21st World Scout Jamboree Suomen Partiolaiset ­ Finlands Scouter ry

Maailman suurin partiotapahtuma alkaa ensi viikolla

18.7.2007 klo 9:00

Seuraa jamboreen tunnelmia päivittäin netissä

Suomen yli 1000 hengen leirijoukkue on lähtövalmiina Englannin Chelmsfordissa järjestettävälle Jamboree-leirille. Jamboree on maailman suurin partiotapahtuma ja se kokoaa yhteen 42 000 partiolaista 150 maasta.

Joukkueen matkaa on suunniteltu Suomessa jo yli kahden vuoden ajan. Kesäkuussa Englantiin matkasi 3 merikontillista leirikalustoa, torstaina 19.7. sekä sunnuntaina 22.7. matkaan lähtevät joukkueen busseilla työtehtäviin menevät 350 aikuista partiojohtajaa. Joukkueen pääosa, noin 650 leiriläistä aloittavat unohtumattoman leirimatkansa 24.7. jolloin he kulkevat busseilla halki Ruotsin, Tanskan, Saksan, Belgian ja Ranskan. Suomen leirijoukkue on valmistautunut Jamboreelle yli kahden vuoden ajan.

Suomalaiset mukaan maailman suurimpaan partiotapahtumaan...

LEIRITUNNELMIA VOI SEURATA PÄIVITTÄIN NETISSÄ

Sekä leiriorganisaatio että Suomen leirijoukkue tuottaa joka leiripäivä kuulumisia nettisivuilleen. Joukkueen nettisivuilta löytyy muun muassa päivittäin ilmestyvä LeiriJamposti, leirikuvia, videopätkiä, haastatteluita ja paljon muuta. Kannattaa siis vierailla nettisivuilla ahkeraan! Ja muista lähettää linkkivinkit myös kavereille, sukulaisille ja tuttaville!

Suomen leirijoukkueen leiritunnelmat

Jamboreen englanninkieliset nettisivut: www.thejamboree.org

JAMBOREE NÄKYY MYÖS TELEVISIOSSA

Maailman suurin partiotapahtuma näkyy varmasti monissa eri medioissa. Esimerkiksi YLE:n aamu-tv:ssa tullaan näyttämään leirimatkan aikana videopätkiä jamboreelta. Kannattaa merkata siis jo nyt seuraavat päivämäärät ylös ja välittää tieto sukulaisille ja tuttaville: YLE TV1 aamu-tv: 23.7., 30.7., 1.8., 3.8. sekä 6.8.